- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyz se clovek vrati ke studiu z praxe, casto se setka s tim, ze vyucujici zijou leta mimo realitu. A vlastne praxi v oboru zadnou nemaji protoze celej zivot jen ucili.
Dal jsem vám plus za souhlas s tím, co jste napsala. Za minus pod příspěvkem paní Saskové byste ale zasloužila sama minus – umíte ho alespoň vyargumentovat?
Jak proboha může vysokoškolák napsat číslovku 45-ti apod.? Kde ten paskvil našel? Číslovky se neskloňují
Číslovky se skloňují; neskloňují se číslice.
Jako parodii na tyto příšernosti jsem onehdá vymyslel slovo 2-hý, tedy „dvěhý“; divil jsem se, když jsem i tento paskvil v jakési diskusi četl.
Podobný zmatek vládne třeba u spojování číslic s jednotkami, kupř. „50 %-ní“, což by se mohlo číst jako „padesát procentoní“ – přitom správně je to zcela jednoduše 50% (jedno slovo, tedy bez mezery, na rozdíl od padesát procent, tedy dvě slova – s mezerou – 50 %).
Z hlediska osobního rozvoje lze si všechno nastudovat samostatně, k tomu žádnou univerzitu nepotřebujete. Vše, co mě učili, jsem ráčil velmi rychle zapomenout.
Tedy jste studoval nikoli proto, abyste něco věděl, nýbrž proto, abyste měl papír. Potěš koště, když někdo jako vy učí.